Argumenty za wprowadzeniem metody KGR do systemu pomocy dziecku i rodzinie

Poniższa tabela (Tabela 6) prezentuje odpowiedzi respondentów wg kryterium stażu pracy.

Tabela 6. Argumenty za wprowadzeniem metody KGR do systemu pomocy dziecku i rodzinie wg kryterium stażu pracy (N=47)

Argumenty za wprowadzeniem KGR do systemu pomocy dziecku i rodzinie 1-5 lat stażu pracy 6 i więcej lat stażu pracy Razem
n % n % n %
Poznanie mocnych stron rodziny 3 12% 4 18,18% 7 14,89%
Nowe narzędzie pracy 3 12% 2 9,09% 5 10,63%
Uniknięcie ingerencji i instytucji pomocowych i angażowania specjalistów 2 8% 2 9,09% 4 8,51%
Aktywizacja zasobów rodziny, mobilizacja 2 8% 2 9,09% 4 8,51%
Zwiększenie efektywności systemu 2 8% 2 9,09% 4 8,51%
Inne 3 12% 3 13,63% 6 12,76%
Brak odpowiedzi 10 40% 9 40,90% 19 40,42%

Źródło: badania własne.

Uwagi:

Procenty nie sumują się do 100 ze względu na to, iż badani mieli możliwość wyboru więcej niż jednej odpowiedzi.

Inne: podjęcie odpowiedzialności przez rodzinę (I – 2, %%), scalenie rodziny (I – 1, 4%), niskie koszty finansowe metody (II – 1, 4,54%), przeciwdziałanie zjawisku wyuczonej bezradności (II – 1, 4,54%), powiedzenie „nie tracimy nic, a wiele można zyskać” (II – 1, 4,54%).

Spośród przedstawionych argumentów optujących za wprowadzeniem Konferencji Grupy Rodzinnej do systemu pomocy dziecku i rodzinie zauważalne jest znaczne podobieństwo. Tak więc staż pracy nie różnicuje argumentacji za wprowadzeniem KGR do systemu pomocy dziecku i rodzinie. Wskazane argumenty  sugerują, iż pracownicy instytucji pomocowych widzą naglącą potrzebę wzmocnienia rodziny z jednej strony wskazując na poznanie mocnych stron a z drugiej na wzięcie odpowiedzialności przez rodzinę czy scalenie rodziny. W pierwszym kryterium 40 % badanych osób nie odpowiedziało na pytanie, a w drugim prawie 23 %. Zwiększający się brak odpowiedzi na pytanie w każdej grupie osób sugerować może albo przemęczenie pracą wraz z większą ilością lat stażu pracy albo zwiększającą się niechęcią do angażowania się w pracy.

Informacje o pedagodzy

Pomagają pisać prace
Ten wpis został opublikowany w kategorii Prace magisterskie i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.